new website


پیشگفتار

در گذشته از لوله های پلاستیکی تنها به عنوان شیلنگ استفاده می شد ولی بیش از 20 سال است که لوله های پلاستیکی جدیدی در جهان تولید شده که توانسته است در برابر فشار و حرارت مقاومت کرده و جایگزین واقعی لوله های فلزی اعم از فولادی و مسی شوند .لوله های فلزی عمری کوتاه دارند و باعث اتلاف انرژی حرارتی می شوند . بکار بردن لوله های فلزی همواره توام با دشواری و صرف زمان بسیار می باشد . پیری زود رس در این لوله ها عمر مفید ساختمان ها را کاهش داده و هیچگونه ضمانت اجرائی ندارند.
مهندس علی خلقی مدیر عامل شرکت آریا کاوان قشم در سال 1375 با اخذ مجوز از اداره صنایع سازمان منطقه آزاد قشم ، افتخار یافت که اولین تولید کننده لوله های پلاستیکی جدید با مواد اولیه بهینه و تجهیزات تولید مناسب در ایران اسلامی باشد .
طرح مقابله با زلزله انسانی برای اولین بار توسط وی در کشور مطرح شد . زلزله انسانی زلزله ای است که انسانها آن را به وجود می آورند عمق تخریب آن در بخش ساختمان بیش از هزار برابر زلزله طبیعی است . او در طرح خود با اثبات این موضوع یکی از راهکارهای مقابله با زلزله انسانی را استفاده از مصالح بهینه می داند .تولید لوله و اتصالات پلی پروپیلن آک برای اولین بار در کشور ، در راستای تحقق این طرح و جلوگیری از زلزله انسانی بوده است . مهندس علی خلقی پس از 16 سال تحصیل در مقاطع متوسطه ، عالی و فوق عالی و اخذ دو مدرک فوق تخصصی در رشته های مهندسی عمران و تکنولوژی ساختمان از دانشگاههای کلورادو وپیتز بورگ به میهن اسلامی مراجعت نمود و طرحهای عظیم پارک کوهسنگی و پارک خطی مشهد ، کاریابی جوانان در خارج از کشور ، صادرات بهینه سنگ و فرش ، اسکان فرا تکنیکی گردشگران ، طرح مجموعه سرپوشیده فرهنگی تفریحی ورزشی مشهد ، احداث بیش از 1300 واحد آپارتمانی ، تولید و عرضه لوله آک در داخل و خارج از کشور ، ابتکار استفاده از این محصول در انشعابات آب شهری و از همه مهمتر طرح مقابله با زلزله انسانی تنها برخی  از فعالیت های مستمر وی بوده است .