new website


معرفی شرکت آریا کاوان قشم

حرف ( آ ) مخفف واژه ( آریا ) یا ( آسیا ) و حرف ( ک ) مخفف (کاوان ) می باشد . ( کاوان ) نام قدیم جزیره قشم است .
لذا ( آک ) به مفهوم آریا کاوان یا آسیا کاوان است .
شرکت آریا کاوان قشم ( لوله آک ) از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1375 با ایجاد کارخانه در منطقه آزاد قشم ، اقدامات گسترده خود را برای تولید لوله و اتصالات پلی پروپیلن بهداشتی در داخل و خارج کشور دنبال نمود .


1- کنتل کیفیت خارجی در لوله آک با اخذ تاییدیه ها و مطابقت با استاندارد و بهداشت از مراکز معتبر دولتی و خصوصی صورت می گیرد به عنوان مثال لوله آک اولین دارنده گواهینامه فنی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در صنعت لوله های پلی پروپیلن ( PP ) در کشور می باشد.
2- در بخش کنترل کیفیت داخلی آزمایشهایی مانند بازگشت حرارتی ، ضربه استاندارد و خزش ( طول عمر در برابر فشار و حرارت ) ، کنترل ابعاد و وضعیت ظاهری ، دائما بر روی لوله و اتصالات تا دمای 95 درجه سانتیگراد انجام می شود
 

تولید لوله های آک با دستگاههای اکسترو در پیشرفته از سایز 20 تا 125 میلی متر صورت می گیرد .
استفاده از تجهیزات ویژه تولید لوله (PP ) باعث می شود تا فرایند تولید لوله در شرایط کاملا بهینه و استاندارد صورت پذیرد.سرمایه گذاری هنگفتی برای تهیه این تجهیزات از خارج از کشور صورت پذیرفته است تا بهترین کیفیت در محصول تحقق یابد.


تولید اتصالات با دستگاههای کاملا پیشرفته تزریق (Injection) صورت می گیرد .
استفاده از این تجهیزات از ماند حرارتی در اتصالات و لوله جلوگیری کرده و تولید را در شرایط فشار و دمای یکسان مسیر میسازد .
تجهیزات نامناسب در بدو تولید صدمات غیر قابل جبرانی را به مواد اولیه وارد می کنند .


شرکت آریا کاوان قشم خود راسا اقدام به ساخت و تعمیر قالبهای مورد نیاز برای تولید لوله و اتصالات در سایزهای  مختلف می نماید ، در این زمینه نیز سرمایه گذاری هنگفتی صورت گرفته است .


1- کنترل کیفیت و مدیریت سیتم لوله آک مطابق با استاندارد ایزو 9001 دائما بر روند فعالیت تولیدی در جریان است .
2- رضایت مشتریان و ارزیابی آن در سطح کشور از عمده وظایف لوله آک به شمار می رود .
3- صدور ضمانت نامه و بیمه نامه و خدمات مهندسی و فنی در حین اجرا و پس از اتمام پروژه از جمله فعالیتهای مستمر لوله آک است .


متخصصین تولید لوله و اتصال که در خارج از کشور دوره دیده اند ، تجارب خود را در اختیار علاقه مندان رشته تا سیسات قرار میدهند.


لوله و اتصالات آک علاوه بر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانند کویت و یمن و دوبی به کشورهای آفریقایی و آسیای میانه نیز صادر می شود . به دلیل کیفیت مطلوب این محصولات ، صادرات لوله و اتصالات آک روزبروز  در حال افزایش است .


لوله آک مبتکر استفاده از لوله و اتصالات پلی پروپیلن بهداشتی در انشعابات آب کشور می باشد . با توجه به رشد روز افزون در نصب انشعابات آک در کلیه استان های کشور ، تولید انشعابات در حال افزایش است . ماده اولیه مناسب ، کیفیت مطلوب و اجرای صحیح ، باعث شده است تا حد زیادی از اتلاف آب شرب جلوگیری شود .


واحد تحقیقات و توسعه آریا کاوان قشم با بهره گیری از کتب ، نشریات علمی و سایت های اینترنتی مرتبط و هم چنین ایجاد ارتباط با معتبرترین اساتید پلیمر جهان همواره در حال افزایش دانش فنی مجموعه عظیم آک می باشد علاقه مندان در داخل و خارج کشور می توانند با سایت لوله آک ارتباط برقرار کنند .
htt://www.akqpipe.com
E-mail:info@akqpipe.com
2- دپارتمان فنی لوله آک با ذخیره عظیم اطلاعات آماده پاسخگویی به کلیه سوالات فنی علاقه مندان می باشد و در این زمینه نشریات فنی ویژه ای را ویرایش می نماید .